Tillfreds

Det blev en bra dag i alla fall idag, visserligen mår jag fortfarande dåligt, näsan har börjat rinna som hos pojkarna och rösten har antagit en djupare nyans. Men jag lyckades få en stunds vila, medan pojkarna spelade på data en stund, städade jag ur en handduksskåp i duschrummet. Det var en härlig känsla att bara få torka av de fem hyllorna i relativt lugn. Väl färdig gav jag mig på handdukarna som ska ha sin plats inuti skåpet. Här fick jag en fullkomlig tystnad, tankar flöt i sakta mak och då och då vandrade jag ut med blicken genom fönstret. Jag tycker om att vika tvätt, det är en skön avkoppling. När allt var klart kände jag mig mycket gladare och tillfreds, tänk vilken skillnad fyrtio minuter kan göra.

Nu ska jag nanna kudden.
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Märtagreta

Här har guben varit förkyld, men tror kanske möjligen att jag klarar mig, slår frenetiskt i trä. Krya på dig!

2008-09-08 @ 23:12:16
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: IKA

Märtagreta:

Det är bara att hålla tumme för att du klarar dig. Tack för omtanke, gör mitt bästa för att hålla mig på benen. Ha det gott.

Kram

2008-09-09 @ 08:43:30
URL: http://ikatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0