Resemöte



Prata om att det var ett ordentligt resemöte på gården imorse, fåglar av alla storlekar och färger hade samlats och diskussionen var vild om huruvida färdrutten skulle gå. Någon ville besöka en faster som bodde längs vägen och en annan hade brevväxlat länge med en vän och nu skulle de träffas för första gången! Det var en fantastisk syn att skåda dessa flyttfåglars förberedelser.

Nu börjar deras långa färd söderut där de stannar för att återvända till nästa sommar. Min spontana tanke är: hur många kommer fram till målet, vilka försvinenr under färden på ett eller annat sätt och framför allt - hur många återvänder hit upp till norr igen?? Det är en lång resa för dem, fylld med diverse faror. God reselycka önskar jag alla flyttfåglar, bevingade som tvåbenta.

Kommentarer
Postat av: Rut

Här ser det ut som de flesta redan har gett sig iväg men det är också ovanligt kyligt för årstiden. Vem skulle inte vilja ge sig iväg till varmare nejder. Hoppas att de små herrarna nu är bättre från sin förkylning.

Jag är så glad att vi två har fått kontakt igen men du hade ju en så krånglig blogg ett tag.

Får skicka med en hälsning till Solskuggan.

Kramar också till de små.

Rut.

2008-09-13 @ 14:48:40
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: IKA

Rut:

Det är samma känslor här, det är otroligt skönt att besöka dig och din blogg igen, jag hade nog en period när jag inte riktigt visste var jag ville vara, men den allra bästa platsen är ändå här. En bloggplats som mig veterligen är svensk.



Herrarna blir bättre och bättre, men hostan är envis och stör ordentligt på nätterna. Hälsningen är utförd och mamma hälsar å det varmaste tillbaka.



Kram

2008-09-13 @ 14:53:14
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: Znogge

Ah, det hörde jag när vi var på fågelstationen! Faktum är att många stryker med så om jag inte minns fel så klarar sig visst bara 1/4 eller om det var 1/3 och återvänder! Det behövs med andra ord en rejäl tillväxt!

2008-09-13 @ 15:11:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: IKA

Znogge:

Visst är det så, det är tyvärr en hel del som förloras på vägen dit och även på hemvägen, stackarna. Vilken härlig känsla de har när de startar iväg, all förväntan, första resan för någon osv..

2008-09-13 @ 15:15:16
URL: http://ikatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0