Mumma för själen

Jag har hittat en dunder bra film som jag utan tvivel oberoende vad som än händer SKA se. Kostymdramer ligger varmt om hjärtat, tiden , kläderna, gesterna, blickarna...jag blir alldeles lyrisk.

En ung Jane Austen

Det är berättelsen om Jane Austens tidiga liv, romantisk kärlek, familjen, vänskap och förmögenhet, om storsinthet och genialitet. Jane Austen lyste upp världen med sina ord, sin humor och sin klokhet. Hennes liv var också fyllt av passion och romantik. När hon var tjugo år gammal förälskade hon sig i Tom Lefroy och deras förhållande var lika romantiskt som berättelserna i hennes stora litterära verk.
Och precis som i hennes romaner står valet mellan pengar och kärlek. På 1700- talet ansågs valet vara lätt, men Jane Austen var inte den som anpassade sig efter rådande normer. Hennes val stod istället mellan kärlek - eller ingenting alls..

Vad säger ni? Det låter väl som något härligt att se på ikväll??

Sedan vill jag bara visa hur det ser ut vid 17.30 tiden denna måndagkväll.








Näst sista bilden visar en otroligt mörk grusväg varpå jag snabbt vände mig om och fotograferade himlen, så här mörkt var det ovanför huvudet, därav den mörka grusvägen på bilden ovanför.  Fantastiskt vackert var det i alla fall. Jag är ingen duktig fotograf men jag hoppas ändå ni ska se fina bilder.

Ikväll sitter jag alltså bänkad och myser, information om filmen kommer imorgon.


♥♥♥♥




Kommentarer
Postat av: Nalle

Filmen är säkert bra !

Vilka fina bilder du har tagit.

Så vackert. Jag älskar himlens olika utseenden.

Kram Nalle

2008-09-29 @ 21:00:51
URL: http://nallesfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

2008-09-29 @ 21:04:37
Postat av: Anonym

Otroligt fina och inspirerande bilder, blir sugen på att själv fota, ha en bra kväll..

2008-09-29 @ 21:06:14
URL: http://opportunityoflife.blogg.se/
Postat av: Monika

Hej

Första gången jag tittar in hos dig -hittade din adress hos Ruth 93 år- och vill säga att det är underbara bilder du tagit! En vacker plats du bor på också förstås ler. Jag tittar säkert in till dig igen om det är o.k. för dig. Må gott trots höstmörkret.

2008-10-05 @ 13:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0