Kassaskåps kupp

Jag har känt mig som  "Sickan" i Jönssonligan när jag försökte ta mig in i Herr R´s kodade kassaskåp för en kodändring. Det var inte det lättaste, speciellt inte sedan bruksanvisningen inte längre fanns tillhands. Det är omöjligt att spara alla möjliga instruktioner på allt som köps och denna hade legat länge väl synlig men kastats bort för någon vecka sedan. Inte behövdes den nu nästan 9 månader efter köpet.
Jo, Herr R hade tydligen bestämt sig för att byta kod, han var less på den gamla. Gråt och tandagnisslan bröt ut när inte instruktionen gick att hitta.. så mamma fick helt enkelt sitta och leka inbrottstjuv. Efter en kvart lyckades jag så att knappa in en ny kod. Hur överlycklig kan man bli över detta egentligen. Helt plötsligt var man världens bästa inbrottsbrytande mamma!!

Det värmer ett hjärta.

Har förberett en överraskning till pojkarna imorgon. Det går ju inte för dem att åka på cykelutflykten i och med att de varit förkylda, tänker inte sätta dem på en lång tur och sedan vara ute i en blöt skog så tätt inpå. Istället har jag nyss blivit färdig med en skatt karta. De ska ut till olika posteringar för att hitta nästa uppgift innan de slutligen hittar skatten som jag gömt inne i huset. Det är så mörkt ute så när jag skulle tejpa fast ledtrådarna smög jag omkring med pannlampa. Tur att ingen granne såg detta, de skulle funderat över vad jag gjorde..



Natti natti


Kommentarer
Postat av: Nalle

Haha ! Va kul ! Det där kommer de att gilla.



Byta textsnitt på högersidan gör du här:

Stilmall och leta upp detta ställe.

Det som är inom "" är det textsnittet nu väljer.

---

}

.nav a {

color: #00FFFFF;

text-decoration:none;

font-family: "Times New Roman", Times, serif;

font-size: 12px;

}



----

Front-size: är storleken på bokstäverna.

Lycka till !

Sov så gott sedan.

Kram

Nalle

2008-09-03 @ 23:30:07
URL: http://nallesfoto.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilken kul överraskning som väntar dem! Hoppas grannarna fick något att fundera över också :-)

Kram!

2008-09-04 @ 07:17:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: IKA

Nalle:

Jaa jag hoppas att de gör det. Herr E vet jag kommer att gilla det, Herr R kan ibland vara lite kinkigare att göra glad när han är inställd på annat. Som det verkar nu på morgonen är han lite moloken, men barn har en förmåga att ändra sig fort så..jag låter er veta senare ..



Ska genast kika på stilmallen!

Ha det

Kraaam

2008-09-04 @ 08:23:16
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: IKA

Znogge:

Hehe, jo, jag såg lite dråplig ut, omkringsmygandes och hukandes i jakt efter rätta platsen som inte var för iögonfallande..pust och stön



Jag berättar hur det gick

Kram

2008-09-04 @ 08:24:35
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken goo mamma du är!



Kul att barnen tyckte det var kul..vad var det i kistan??



Kramen

2008-09-04 @ 20:28:36
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: IKA

Ninni:

Tack snälla du, det är en sådan härlig känsla att se dem glada och förväntansfulla så det är en bra belöning. Det var faktiskt godis och några gamla filmer som de inte sett på länge. De hade glömt bort dem och blev sugna på att se dem.



Det behöver ju inte alltid kosta pengar. Gäller bara att hitta VAD man ska gömma.

Kram kram

2008-09-04 @ 22:43:42
URL: http://ikatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0