Jag blir så ...

Försöker hålla mig lite lugn men det är sannerligen inte det lättaste! Herrarna är feberfria men som sagt fortfarande väldigt hostiga, trots det så valde deras pappa (P) att komma, fastän jag berättat att de sovit dåligt. Som brukligt blev det bus och inte blev det någon större stopp från P, kunde man tro annat? Jag kände hur irritationen steg och när det slutligen blev en arg reaktion från Herr E klev jag in och spände blicken i P och sa att nu får han skärpa sig och ta itu med att lösa det med Herr E. Reaktionen blev svarta ögon och en ihopknipen mun.

Ja kanske visade jag lite mycket irritation från min sida men jag är såå ofantligt less på att höra bus och stoj varje gång han kommer! - Urkeljunga säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Nalle

Han vet inte hur han skall vara med/mot sina egna barn tydligen:( Och det är inte så konstigt egentligen efter så lång frånvaro. Men ! Vem kan man skylla på. Endast han själv!! Men lite sunt förnuft från pappa P skulle ju inte skadat...Kram Nalle

2008-09-13 @ 16:03:03
URL: http://nallesfoto.blogg.se/
Postat av: IKA

Nalle:

Sunt förnuft har inte varit hans starka sida! Jag hoppas verkligen att detta ska bli bättre. Inte nog med att jag han ska vara inärheten av oss, jag måste dessutom "lära upp " honom!!! Det känns lite väl mycket begjort från min sida..suck



Förutom detta så finns detta: Han har än aldrig köpt en present till dem, inte ens nu när de är sjuka fick de något uppmuntrande. Man kan ju verkligen ställa sig frågan om de kommer att få julklapp av honom!!



Men får de ingenting, så undrar jag om han vågar visa sig här..

2008-09-13 @ 16:23:52
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: Nalle

Men det verkar ju helknas. Han har inte brytt sig förr, så varför nu ? Och barn behöver mer än lek å stoj. Intressera sig för deras skolstart t ex.

kanske läsa lite för dem i lugn å ro.

Han tror kanske att det räcker med hans närvaro nu, men barn genomskådar. Förr eller senare.

Kram Nalle

2008-09-13 @ 17:37:36
URL: http://nallesfoto.blogg.se/
Postat av: IKA

Nalle:

Barn genomskådar fortare än man tror. Han har väl försökt att sitta och läsa men då har vi ju en viss Herr E som gärna vill stampa gasen i botten och det är DÅ men MÅSTE sätta gränsen och ta det lugnt. Där fallerar han mycket.



Han är som ett stort barn själv där HANS bästa alltid ska komma fram. Han vill ha kontinuitet i besöken nu..kontinuitet, "pytt", var fanns den för sju år sedan?? Nej jag blir galen att ha honom så tätt inpå, men det är för pojkarnas bästa och då får jag stå ut, men det är sannerligen inte det lättaste!!! Har frågat om han kunde hjälpa till lite ekonomiskt för det är ganska mycket man ska köpa nu till skolan..svaret:



Nej det är omöjligt, jag hra räkningar. När pojkarna är hos mig så ska jag köpa vad jag kan men nu är det omöjlilgt att skjuta till pengar..



Hallå, vem sjutton har inte räkningar och dessutom, tror han att barnen inte kostar något så länge de inte är hos honom??? Och det lär dröja innan de kommer att vara hos honom, det händer inte i en handvändning, de känner ju inte varandra!



Det är så mycket strul kring detta som gör att man ibland bara vill gråta

2008-09-13 @ 18:06:38
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: Nalle

Skriv av dig per mail om du vill.

Vaddå inte kan !

Köpa vad jag kan !?



Han har haft barn i sju år. Sju års sparad ekonomi till barnen blir mycket det. ironi



Kramar Nalle

2008-09-13 @ 18:21:03
URL: http://nallesfoto.blogg.se/
Postat av: Lejonet

har du pratat med honom om det? Det kanske skulle fungera bättre om du pratade med honom innan han dök upp!

2008-09-13 @ 19:37:17
URL: http://pantheraleo.wordpress.com
Postat av: IKA

Nalle:

Man kan tycka så men i detta fall så tänker inte han så. Tyvärr.



Kram och tack

2008-09-13 @ 22:53:03
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: IKA

Lejonet:

Om du med dykt upp syftar på dagens besök, så kan jag bara säga att jag inte frågade honom, detta har jag frågat honom på telefon tidigare och jag kommer aldrig mer att ta upp denna fråga igen.

Dessutom är det fruktansvärt svårt att prata med honom överhuvudtaget, man når inte fram



2008-09-13 @ 22:55:23
URL: http://ikatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0