Ett avklarat läkarbesök



Vi skulle vara på sjukhuset klockan 10.00 tiden var väl inmemorerad i huvudet och vi låg riktigt bra tidschemat, vi bor ungefär en kvart från sta´n och planen var att vi skulle lämna hemmet vid halv 10, men på något underligt sätt så passerade fader tid vårat schema och ytterdörren låstes ca tjugo i 10. Körde bestämt men fort för att hålla tidsramen någorlunda, och naturligtvis så lyckades vi hamna vid röda trafikljus hela tiden också!

Bilen parkerades 9.58 och vi var vid receptionen prick 10.02, det kallar jag ändå en bra tidshållning! Först skulle det mätas och vägas. Herr R vägde 20. kg och var 126.cm. Herr E vägde 30 kg och 132 cm. Herr R väger inte så mycket för sin ålder och Herr E har alltid varit över kurvan.


Besöket hos läkaren var mycket givande, trots att det inte föll ut som jag tänkte kändes det inte bortkastat. Läkaren kunde skriva intyg på att mjölken skulle undvikas men inte för glutenfri kost. Vi kom överens om att pojkarna skulle äta glutenkost på skolan och nuvarande glutenfri kost hemma, på det sättet får de i sig nog gluten för kommande blodprov om en månad. De har dock fått medicin för att förhindra förstoppning. Läkaren vid namn K, var mycket tillmötesgående och jag fick fullt förtroende för henne. Hon mindes att hon träffat pojkarna när de legat på prematuravdelningen på SunderbySjukhus, det var skojigt! 

Det var snudd på att mamma själv blev undersökt, för mitt i Herr R´s undersökning blev jag så vansinnigt yr at tjag var tvungen att huka huvudet mellan knäna men läkaren sa att jag skulle lägga mig på britsen istället för ansiktets färgen hade bleknat markant. Mycket frustrerande, jag har aldrig svimmat i hela mitt liv och nu kunde jag nästan inte hålla mig på benen. Nu hände ingenting av detta - tack och lov.

Det har kort sagt varit en givande dag hos läkaren och jag är trots allt nöjd med diagnosen.




Kommentarer
Postat av: Znogge

Någon gång ska vara den första! Yngsta fröken svimmande för första gången när vi var på sjukhuset. Vi skulle besöka min syster som var allvarligt sjuk och det bar sig inte bättre att yngsta fröken vek sig över sängen. Men hon var i goda händer och vi kunde fortsätta sjukbesöket!

Kram!

2008-09-10 @ 17:33:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nalle

Bra att du är nöjd med läkarbesöket, sånt betyder mycket. Trist att du skulle bli yr. Inge vidare. Men du var ju i goda händer.

Roligt att hon kom ihåg pojkarna:)

Kram Nalle

2008-09-10 @ 23:16:50
URL: http://nallesfoto.blogg.se/
Postat av: Rut

Skönt att grabbarna är på bättringsvägem från sin förkylning och att ni fått ordentliga dietföreskrifter.

Du har npg oroat dig för mycket, därav svimningsanfallet. Ibland kan det bli för mycket.

Hoppas ni nu får lite lugn och ro i vardagen och att de små herrarna kan återvända till skolan.

Kramar!

2008-09-11 @ 09:43:27
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: IKA

Znogge:

Nej det är väl så att vissa situationer upplevs annorlunda hos oss och det är ju tur det, vilken tur att hon var på sjukhuset ..

Kram

2008-09-11 @ 10:05:16
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: IKA

Nalle:

Det kändes oerhört givande ändå och jag kan acceptera förslaget med medicinbackup. Det finns i sanning så oerhört mycket just nu som tar på krafterna psykiskt just nu.



Sköt om dig Nallevän

2008-09-11 @ 10:07:17
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: IKA

Rut:

Jo det ser bättre ut, hostan sitter fortfarande i ordentligt men det ska väl snart bli bra med den med. Jag känner mig nöjd trots allt med läkaren och att ha fått medicin för magarna och sedan får vi se vad som händer på en månad efter provtagningar. Herrarna kommer nog iväg till skolan till veckan.



Ha det allra bäst min vän, stor kram

2008-09-11 @ 10:11:03
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: Gisan

Skönt att det var ett bra läkarbesök. Men du kanske skulle boka en tid för dig själv också, för yrseln... Kramar...

2008-09-11 @ 14:09:01
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: IKA

Gisan:

Ja, det kändes mycket skönt och att det var en bra läkare underlättar ju, hon tog sig verkligen tid och lyssnade och försökte hitta lösningar. Vi får sedan se på en månad när blodproven är tagna. Yrseln beror nog bara på att jag har lite mycket att tänka på, men tack för omtanken vännen

Kram

2008-09-11 @ 17:53:26
URL: http://ikatankar.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Som vanligt är du bara såå bäst dottern min:)

Älskar dig.. älskar dig.. Nu och för alltid för all tid:)

2008-09-12 @ 21:55:41
URL: http://solskuggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0